Koldskål med glutenfrit tilbehør

Koldskål med glutenfrit tilbehør

Nu er det endelig sæson for koldskål, og det er jo så lækkert. Så ved man, at det er sommer – i hvert fald tæt på 💛 Da jeg ikke kan tåle gluten, og det ikke er det nemmeste at få fat i glutenfrie kammerjunker, spiser jeg en anden version af koldskål.

Koldskål med ristede havregryn er en favorit! Nu kan jeg ikke huske, hvordan koldskål med almindelige kammerjunker smager, men det er lige før, at jeg bedre kan lide denne version. Det smager bare godt, og jeg synes helt sikkert, at du skal prøve dette, hvis du ikke vil begive dig ud i at bage dine egne glutenfrie kammerjunker, eller bare vil prøve denne version.

Dette er en perfekt løsning synes jeg! Det behøver ikke at være en snack, men kan også spises som dessert, frokost eller, hvad du nu har lyst til. Opskriften finder du længere nede.

Ingredienser:

  • Koldskål
  • Glutenfri havregryn
  • Kokosolie (eller andet fedtstof)
  • 1 håndfuld jordbær
  • Evt. frisk mynte

How to:

Du får disse lækre ristede havregryn ved at putte 2 skefulde kokosolie på panden ved høj varme. Herefter lægger du en god mængde havregryn på panden og vender dem rundt i olien. Hvis du får lavet for mange ristede havregryn, kan du putte dem i en skål eller andet, og spise resten til koldskål en anden dag. Havregrynene skal nu bare steges på panden ved høj varme og røres i løbende. Når de begynder at blive brune, er de næsten færdige.

Når havregrynene er færdige lægges de i et fad, så de kan køle af og blive sprøde. Så kan du skære jordbær og hælde koldskål op, og så er din koldskål med glutenfrie ristede havregryn klar. Denne erstatning til kammerjunker har jeg nu spist i flere år, og er stadig helt vild med det! Lad mig endelig vide, hvis du prøver det 🍓

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.